Eiropas autokrosa čempionāts ir noslēdzies!


                                                                                               Iepriekšējās divas nedēļas nogales „Alko Racing Team" pavadīja Francijā un Itālijā, kur norisinājās Eiropas autokrosa čempionāta pēdējie divi posmi.

       18. un 19. septembrī Francijā Saint Igny de Vers autotrasē norisinājās čempionāta priekšpēdējais posms. Māris laika kontrolē uzstādīja ne īpaši labu laiku, jo nezināja, kā pareizāk izbraukt trasi. Pirmajā kvalifikācijā viņš nobrauca kā septītais, mašīnu atstājot nesabojātu. Nākamā sacensību diena nebija īpaši veiksmīga - otrajā kvalifikācijas braucienā izcīnīta piektā vieta, bet starta burzmā Māri iespieda starp citām mašīnām, un viņš ar vienu riteni pārbrauca pār cita dalībnieka (francūža) mašīnas priekšu, tādējādi Māris ieguva savu otro protestu Eiropas čempionātā, par īpaši bīstamu braukšanu. Trešā kvalifikācija bija veiksmīga līdz brīdim, kamēr pie iesmidzināšanas sistēmas nebija iekritis akmens (tieši vajadzīgajā lielumā), kas nobloķēja iespēju „piedot" gāzi, līdz ar to tika zaudēta braucienā izcīnītā trešā vieta un iespēja iekļūt B finālā. Trešajā braucienā bija arī nelielas tehniskas problēmas ar ātrumkārbu.

     Nākamā nedēļas nogale bija vēl neveiksmīgāka nekā svētdiena Francijā. 25. - 26. septembris - Eiropas čempionāta autokrosā pēdējais posms, Itālija, Maggiora. Dalībnieku skaits šajās sacensībās bija lielāks nekā 130, divīzijā 3A - 51 dalībnieks.

     Pirmajā laika kontroles braucienā Māris Līcis uzstādīja pietiekami labu laiku (26. no 51) un zināja, kā otrajā braucienā to vēl vairāk uzlabot, bet bagijam radās elektrības problēmas, kas liedza uzstādīt pārliecinoši labāku laiku, pirmo uzlabojot tikai par 4 simtdaļām.

     Pirmajā kvalifikācijā Māris startēja no otrās rindas, izcīnīja pārliecinošu startu, ierindojās trešajā vietā, bet pirmajā līkumā konkurenti brauca nebremzējot un atspiedās pret Māra bagiju, to izstumjot no trases. Mašīnai tika nolauzts aizmugurējais plaukts, amortizators un radīti citi bojājumi.

     Pa nakti komanda cītīgi strādāja un mašīnu sagatavoja nākamās dienas braucieniem, kas nebija veiksmīgāki kā iepriekšējā dienā - Māris startēja no trešās rindas, izvairījās no starta burzmas un ierindojās piektajā vietā, bet trijās asajās līkumu virāžās aizmugurē esošais itāļu braucējs „sita" pa bagija aizmuguri, bet ceturtajā līkumā viņš pārbrauca Māra mašīnai pāri, ko pēc tam atkārtoja vēl viens konkurents. Līdz ar to „Alko Racing Team" šī sacensība bija noslēgusies, jo mašīna bija sasista - atkal salauzts amortizators un saliektas rāmja trubas.

     Pēc šīm sacensībām mums radās pārdomas par sacensību tiesnešu darbu - Francijā par katru mazāko saķeršanos dalībnieki saņēma protestus, bet Itālijā tie paši tiesneši par sacensību gaitu izrādīja pilnīgu vienaldzību, neskatoties uz lielo avāriju skaitu, kas lielākoties bija radītas tīši - itāļu karstasinīguma un pārāk azartiskās un rupjās braukšanas manieres dēļ. D - TAX braucējs Paulius Pleskovas gāja pie tiesnešiem iesniegt protestu, jo pakaļ braucošais itālis viņa mašīnu no aizmugures dauzīja tik tālu, ka tika sabojāta visa mašīnas aizmugure, bet sacensību tiesneši to neuzskatīja par neko nozīmīgu. Tāpēc rodas šaubas par to, kurā trasē noteikumus ir jāievēro un kurā var braukt bez jebkādām pieklājības un drošības normām, kaut gan tādas vienādi vajadzētu ievērot visur.

     Līdz ar šiem braucieniem ir noslēdzies Eiropas čempionāts autokrosā. Pirmo vietu divīzijā 3A izcīnīja Ondrejs Muzils, bet Māris Līcis ierindojās kopvērtējuma 26. vietā. Māris šo sezonu kopumā vērtē vidēji, jo tika uzbūvēta jauna mašīna, kurai noskaidroja lietas, ko varētu uzlabot - samazināt svaru, precīzi noregulēt motoru un protams, daudz jāstrādā pie braukšanas uzlabošanas.

     Paldies komandai par ieguldīto darbu. Kā arī pateicamies ģenerālsponsoram „SIA ALKO" un sponsoriem - „AUTO KADA" un „Virši - A".

Komentāri (0)  |  2010-09-30 04:12  |  Skatīts: 9573x         Ieteikt draugiem       TweetMe   
- Pievienot komentāru:

Vārds:

Komentārs:

Drošības kods:

Atpakaļ